Rating is disabled

مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت یکی از روش‌های موفق در درمان مشکلات پوستی که در اثر افزایش سن، آلودگی هوا، نور خورشید، سبک زندگی، استرس و موارد دیگر به وجود می‌آید می‌باشد.  در مزوتراپی از مواد مختلفی شامل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای آمینه، اسید هیالورنیک و غیره جهت تزریق به لایه‌های زیرین پوست استفاده می‌شود. این درمان جهت انواع پوست‌ها مناسب می‌باشد و پس از پایان دوره‌ی درمان پوست به مدت طولانی آبرسانی شده و با تولید الاستین و کلاژن می‌تواند شادابی و جوان سازی پوست اتفاق می افتد. نتایج درمان برای مدت طولانی باقی می‌ماند. در ادامه به برخی مراقبت‌هایی که پس از مزوتراپی صورت باید رعایت نمائید اشاره می‌شود.

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت روشی است که در آن با کمک سوزن های ریز مواد آلی و معدنی مورد نیاز پوست مستقیما به پوست اعمال می شود و با تحریک پوست منجر به تقویت پوست و افزایش کلاژن سازی و تقویت بافت پوست و روشن سازی پوست می گردد. این روش برای بسیاری از مشکلات پوستی موثر است و جز درمان های تضمینی برای مشکلات پوستی می باشد. در ادامه به صورت ریز به ریز مواردی که بعد از مزوتراپی پوست باید رعایت شود بیان می گردد.

در مورد رفع غبغب بیشتر بدانید.

تورم و کبودی بعد از مزوتراپی صورت

پس از مزوتراپی ممکن است پوست صورت شما دچار کمی تغییر رنگ شود، کبودی و قرمز شدن پوست پس از پایان مزوتراپی به همراه تورم و التهاب طبیعی می‌باشد و جای نگرانی ندارد. چند روز پس از درمان این عوارض خود به خود برطرف می‌شوند و احتیاج به هیچ گونه درمان یا دارویی جهت برطرف کردن این موارد وجود ندارد.

پاک کردن صورت بعد از مزوتراپی صورت

پس از مزوتراپی تا زمانی که تورم و کبودی‌ها التیام بیابند بهتر است از یک پاک کننده ملایم به همراه آب ولرم جهت تمییز کردن پوست خود استفاده نمائید. جهت اطمینان بیشتر از پزشک خود در مورد نوع شوینده‌ی مناسب پوست شما پس از مزوتراپی می‌توانید اطلاعات لازم را کسب نمائید.

در مورد بلفاروپلاستی بیشتر بدانید.

شستشو و دوش گرفتن بعد از مزوتراپی صورت

حداقل تا 8 ساعت پس از مزوتراپی نباید صورت خود را بشوئيد یا به حمام بروید. پس از 48 ساعت می‌توانید یک دوش کوتاه 15 دقیقه‌ی داشته باشید (جهت کاهش تورم و کبودی بهتر است در هفته‌ی اول پس از مزوتراپی زمان دوش گرفتن شما بسیار کوتاه باشد و از آب گرم هم استفاده نکنید)

آرایش کردن بعد از مزوتراپی صورت

بهتر است تا چند روز پس از مزوتراپی صورت از هر گونه مواد آرایشی مانند کرم پودر، پنکک، سایه و رژگونه استفاده نکنید. استفاده از این مواد منجر به تحریک پوستی و تشدید عوارض جانبی می‌شود. در مورد مصرف کرم‌های ضد آفتاب نیز از پزشک خود دستورالعمل‌های لازم را تهیه نمائید.

بهترین روش جوانسازی صورت

داروهای مجاز بعد از مزوتراپی صورت

جهت کاهش سوزش پوست و آبرسانی پوست می‌توانید از کرم‌ها و پمادهای حاوی آنتی بیوتیک و اسید هیالورونیک استفاده نمائید. استفاده از این کرم‌ها می‌تواند در کاهش عوارض جانبی و هیدراته ماند پوست صورت به شما کمک نماید.

داروهای غیرمجاز بعد از مزوتراپی صورت

از هر نوع پماد و یا محصولات مراقبت پوست که شامل اسید آلفا هیدروکسی، رتینول (ویتامین A) و ویتامین C هستند تا 3 روز پس از پایان مزوتراپی صورت خودداری نمائید.

ورزش بعد از مزوتراپی صورت

به مدت 24 الی 48 ساعت از انجام هرگونه فعالیت‌های ورزش و تمرینات سنگین که منجر به ایجاد فشار و خستگی برای بدن می‌شود خودداری نمائيد. ورزش و فعالیت‌های سنگین منجر به تعریق می‌شود و همراه با قطرات عرق صورت ممکن است مواد تزریقی که در پوست انجام شده است خارج شود که این امر منجر به کاهش اثربخشی درمان می‌شود.

هیدراته ماندن بدن بعد از مزوتراپی صورت

به مدت یک هفته سعی کنید تا به میزان لازم و کافی آب مصرف کنید تا بدن شما هیدراته بماند، این امر در اثر بخشی روش مزوتراپی بسیار موثر می‌باشد.

مراقبت در مقابل اشعه خورشید بعد از مزوتراپی صورت

به مدت حداقل 3 روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، آفتاب گرفتن، سونا، حمام گرم و موارد مشابه خودداری نمائید و در صورتی که مجبور به حضور در آفتاب بودید از کلاه‌های لبه دار جهت جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به صورت خود استفاده نمائید. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF حداقل 25 می‌تواند مفید باشد.

منع مصرف الکل و نمک بعد از مزوتراپی صورت

مصرف بیش از حد الکل و نمک منجر به بروز تورم می‌شود، پس از مزوتراپی معمولاً مقداری تورم و التهاب در ناحیه صورت تا چند روز وجود واهد داشت، بنابراین با کاهش مصرف نمک و الکل می‌توانید از افزایش تورم جلوگیری نمائید.

کاهش تورم بعد از مزوتراپی صورت

در صورتی که میزان تورم در ناحیه صورت شما زیاد می‌باشد جهت کاهش تورم می‌توانید از کمپرس آب خنک استفاده نمائید. (هر یک ساعت 15 دقیقه از کمپرس خنک در ناحیه صورت استفاده نمائيد.)

کاهش درد و ناراحتی بعد از مزوتراپی صورت

در صورت وجود هرگونه درد و یا ناراحتی می‌توانید از استامینوفن استفاده نمائید. تا دو هفته پس از مزوتراپی از مصرف ایبوپروفن خودداری نمائید. بهتر است پیش از بازگشت به منزل از پزشک خود در مورد لیست داروهایی که مجاز به مصرف آن هستید اطلاعات لازم را کسب نمائید.

هزینه مزوتراپی صورت

وضعیت صحیح هنگام خواب بعد از مزوتراپی صورت

اگر صورت شما دچار تورم شدید است در هنگام خوابیدن بهتر است زیر سر خود یک بالش اضافه قرار دهید تا از میزان تورم کاسته شود. همچنین بهتر است جهت جلوگیری از هرگونه فشار به ناحیه صورت به سمت کمر دراز بکشید.

مصرف آرنیکا بعد از مزوتراپی صورت

آرنیکا یک نوع داروی گیاهی است که در کاهش تورم و کبودی موثر می‌باشد، اگر به کبودی و تورم پوست صورت خود خیلی حساس هستید می‌توانید از دو روز پیش از تزریق و با تجویز پزشک شروع به مصرف این ماده نمائید تا پس از درمان مزوتراپی میزان تورم و التهاب صورت شما به کمترین میزان ممکن برسد.

پس از پایان مزوتراپی چندین هفته باید صبر نمائيد تا نتایج درمان مشخص شود بنابراین به پوست صورت خود زمان کافی جهت ترمیم و احیاء بدهید و انتظار نتایج معجزه آسا در طی زمان کوتاه را نداشته باشید.

در مورد جوانسازی با لیزر فوتونا بیشتر بدانید.

کلام آخر

مزوتراپی صورت روش موثر برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی است و جز درمان های تضمینی برای رفع  بیماری های پوستی می باشد. اگر به دنبال روشی تضمینی برای زیبا سازی پوست هستید این روش، روشی موثر، بی عارضه و با بازدهی بالا برای شما می باشد.

Frame 4

کلینیک زیبایی ویولت

مرکز تخصصی ویولت کلیه خدمات پوست، لاغری و لیزر را در محیطی آرام و دلنشین همراه با پرسنل مجرب، از طریق جدیدترین و به روز ترین دستگاه های دنیا ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *