Rating is disabled

لایه برداری پوست

قبل از هر چیز باید بدانید که پوست بدن به صورت طبیعی و خودکار در حال لایه بردای سطحی است و این عمل را در سیکل زمانی یک ماهه انجام می دهد.لایه برداری پوست مجموعه اقداماتی را شامل می شود که موجب برداشتن سلول های مرده از روی پوست می شوند. امروزه لایه برداری سطحی پوست صورت به کمک روش های شیمیایی و فیزیکی صورت می گیرد. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بدانید.

لایه برداری سطحی

در روش های فیزیکی می توانیم با استفاده از انواع اسکراب، کرم لایه بردار سطحی و صابون لایه برداری سطحی پوست، خودمان در منزل اقدام به لایه برداری پوستمان کنیم. در کلینیک های مراقبت از پوست نیز لایه برداری پوست با دستگاه میکرودرم ، به این صورت انجام می شود که پوست را به شیوه های مخصوصی ماساژ می دهند؛ و این کار را تا جدا شدن سلول های پیرتر از روی پوست ادامه می دهند. در روش های شیمیایی نیز  با استفاده از محلول های شیمیایی پیوند میان پوست و سلول های مرده را ضعیف می کنیم تا سریع تر از روی پوست جدا شوند. این روش نیز همانند روش های فیزیکی باید با احتیاط صورت بگیرد. حتما قبل از استفاده منظم از مواد شیمیایی برای لایه برداری پوست خود با پزشک متخصص مشورت کنید. اگر به هر دلیلی قصد دارید تا لایه برداری شیمیایی در خانه را امتحان کنید، می توانید از لایه بردارهای شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید. (مشورت با پزشک متخصص جهت لایه برداری عمیق پوست در منزل فراموش نشود.)

روش های لایه برداری پوست

چگونه صورت خود را لایه برداری کنیم؟

پوست صورت و بدن شما واقعاً متفاوت است و نباید با آنها یکسان رفتار کرد. در روی صورت، حتما از لایه بردار نرم تری باید استفاده شود که دچار آسیب نشود و به پوست ظریف شما آسیبی وارد نکند. در کلینیک ویولت لایه برداری پوست بسته به نیازتان، برنامه ریزی می گردد و این برنامه ریزی جوری است که با نوع پوست شما نیز سازگار باشد. اگر می خواهید پاکسازی عمیق تری داشته باشید، لازم است که با پزشک مجموعه مشورت نمایید و مطابق با خواسته شما، درمان هایی مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص لایه برداری پوست

  • طبق تحقیقات موسسه درماتولوژی در امریکا با از بین رفتن سلول های مرده نه تنها پوستی شفاف و درخشنده خواهید داشت؛ بلکه تاثیر محصولات مراقبت از پوست که استفاده می کنید نیز بسیار بیشتر خواهد شد.
  • لایه برداری منظم پوست باعث باز شدن منافذ پوستی می شود که نتیجه آن از بین رفتن جوش و آکنه خواهد بود.
  • لایه برداری درازمدت پوست، موجب افزایش سطح پروتئین اساسی و بسیار محبوب کلاژن در سطح پوست شما خواهد شد. پروتئین کلاژن عامل اصلی شادابی، شفافیت، درخشیدن و جوانی پوست انسان است.

رفع جای آکنه

یکی از رایج ترین چالش هایی که در مراقبت از پوست با آن رو به رو می شویم، رفع جای آکنه و جوش بعد از از بین رفتن خود جوش است. عموما پوست ما برای از بین بردن لکه های قهوه ای جای جوش به صورت طبیعی هفته ها زمان نیاز دارد. پس از بین بردن جای جوش در یک روز عملا امری غیر ممکن است. در ادامه مقاله انواع روش ها و سریع ترین روش از بین بردن جای جوش را برایتان شرح خواهیم داد. توجه داشته باشید که هرچقدر بیشتر جوش به وجود آمده بر روی صورتتان را دستکاری کنید، میزان تولید کلاژن در محدوده جوش بیشتر شده و آسیب های بعد از التهاب نیز بیشتر خواهند بود. برای استفاده از روش های درمان خانگی فرو رفتگی جای جوش، حتما تست های مربوط به حساسیت پوست خود را با دقت انجام دهید تا مشکل دو چندان نشود. از مواردی که نشان می دهد پوست به ماده ای حساسیت دارد، می توان به بروز التهاب، خارش و قرمز شدن سطح پوست اشاره کرد.

بهترین کلینیک لایه برداری پوست

سریع ترین روش از بین بردن جای آکنه

برای درمان خانگی فرو رفتگی جای جوش باید از لایه بردارهای پوستی استفاده کنید. همچنین استفاده از ویتامین E به عنوان داروی از بین بردن جای جوش نیز کاربرد دارد. ویتامین E با مقادیر قابل توجه آنتی اکسیدان مثل آب لیمو برای کاهش التهاب و قرمزی جای جوش مصرف می شود. برای این کار می توانید کپسول های ویتامین E را از داروخانه تهیه کرده و مایع درون آنها را پس از استخراج؛ روی جای جوش و تیرگی های سطح پوست قرار دهید. سپس بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست خود را شست و شو دهید.

 اما به دور از تعصب و اغراق بهترین و سریع ترین روش از بین بردن جای جوش با دستگاه لیزر صورت می گیرد. درمان جای جوش با لیزر زمانی که توسط یک متخصص مجرب صورت بگیرد در سریع ترین زمان ممکن بهترین نتایج را به همراه دارد. چرا که اشعه لیزر پس از نفوذ به لایه های زیرین و عمیق تر پوست باعث تحریک سلول ها شده و کلاژن سازی در پوست را بسیار بهبود می بخشد.

رفع ترک های پوستی

ترک پوستی، استریا یا همان رگه های بلند سفید رنگی که بر روی پوست بسیاری از ما وجود دارند در اثر کشیدگی های ناگهانی پوست در دوره های زمانی خاص بروز پیدا می کنند. ناگفته نماند که بعضی افراد بخاطر ویژگی های وراثتی و ژنتیکی بیشتر به این عارضه پوستی دچار می شوند. ترک های پوستی عموما درد یا ناراحتی جسمی ایجاد نمی کنند؛ اما از آنجایی که سبب بروز مشکلات روانی و کمبود اعتماد به نفس ظاهری در افراد می شوند، متخصصین سال هاست که به دنبال روش های موثر برای رفع ترک های پوستی بر اثر چاقی  و درمان ترک های پوستی هستند. از این رو رفع ترک های پوستی نیز روش های زیادی دارد.

لایه برداری پوست

رفع ترک های پوستی با لیزر

انواع روش ها برای رفع ترک های پوستی قدیمی که در کلینیک های مراقبت از پوست استفاده می شوند عبارت است از:

  • لایه برداری سطحی پوست : این روش به صورت فیزیکی و شیمیایی قابل استفاده است و ممکن است در طولانی مدت منجر به خشک شدن پوست شما شود. بهتر است در کنار روش های لایه برداری پوست از کرم های مرطوب کنننده نیز برای رفع ترک های پوستی سفید استفاده کنید.
  • میکرودرمی : در این روش باید به سراغ متخصص بروید. با توجه به شدت ترک ها، تعداد جلسات برای رفع ترک های پوستی توسط پزشک تعیین می شوند. این روش معالجه، لایه رویی پوست را هدف قرار داده و با تحریک سلول ها سبب کلاژن سازی بیشتر می شود.
  • میکرونیدلینگ : در این روش رفع ترک های پوستی قدیمی به وسیله دستگاه درمارول صورت می گیرد. به وسیله سوزن های میکروسکوپی که در این دستگاه تعبیه شده اند لایه میانی پوست یعنی درمیش تحریک می شود. تحریک لایه درمیش سبب کلاژن سازی در پوست شده و به رفع ترک های پوستی کمک شایانی می کند.
  • لیزردرمانی پوست : رفع سریع ترک های پوستی با این روش تا حدودی امکان پذیر شده است. رفع ترک های پوستی با لیزر از طریق نفوذ اشعه های لیزر به لایه های اطراف ترک پوست امری تایید شده و بسیار موثر است. در کلینیک لیزر ترک های پوستی با استفاده از دستگاه های لیزر (مثل لیزر CO2 فرکشنال) اطراف ترک های پوستی را برای تولید بیشتر کلاژن تحریک می کنند. هم چنین لیزرتراپی رنگدانه های پوستی که ملانین نام دارند را نیز مورد تحریک قرار می دهد، و در طول درمان سبب همرنگ شدن ترک های پوستی با رنگ پوست می شود. اگر چه این روش به عنوان رفع سریع ترک های پوستی کاربرد دارد اما با یک جلسه لیزر درمانی شاهد معجزه نخواهید بود.

رفع ترک های پوستی خانگی

در رابطه با رفع ترک های پوستی خانگی باید اذعان داشت که دارو های طبیعی بسیار زیادی، در قالب رفع ترک های پوستی با طب سنتی یا درمان ترک های پوستی با روش خانگی در بازار موجود هستند که با کمی تحقیق می توانید آنها را تهیه کنید. اما نکته اینجاست که استفاده از کرم برای از بین بردن ترک های پوستی یا روش های خانگی یا حتی رفع ترک های پوستی با روغن زیتون، روغن کرچک و بادام، ویتامین E و C و…. طبق تحقیقات صورت گرفته موفقیت آمیز نبوده است. یعنی بر خلاف ادعاهایی که از طرف تولید کنندگان محصولات موضعی خوانده و یا شنیده اید، ترک های پوستی عموما در لایه های زیرین پوست به وجود می آیند و انواع کرم ها و مرطوب کننده های موضعی، قادر نیستند که به لایه های زیرین پوست نفوذ کنند. هم چنین استفاده از انواع روغن و کرم بعد از به وجود آمدن ترک های پوستی، کمکی به رفع ترک های پوستی نمی کند.

رفع اسکار پوست

رفع اسکار پوست صورت و در حالت کلی درمان اسکار پوست حتی در دنیای پیشرفته امروز، هنوز هم از سخت ترین درمان های پوستی به حساب می آید. هنگامی که پوست دچار آسیب های فیزیکی ناشی از حوادث، سوختگی، آبله مرغان و بسیاری از موارد دیگر می شود؛ به صورت طبیعی شروع به ساختن کلاژن به منظور ترمیم محل آسیب دیدگی می کند. اما تجمع کلاژن در محل آسیب دیدگی عموما منجر به پدید آمدن ضایعه پوستی به نام اسکار می شود. اسکار پوست که گاهی اوقات در قالب گوشت اضافه پس از ترمیم زخم، در محل آسیب دیدگی باقی می ماند به سه دسته کلی تقسیم می شود.

  • اسکار برجسته یا هایپرتروفیک : این نوع آسیب دیدگی را عموما با نام گوشت اضافه نیز می شناسیم.
  • اسکار فرورفته یا آتروفیک : این نوع آسیب دیدگی مربوط به حفره هایی است که اغلب در اثر ترکیدن جوش به وجود می آیند.
  • اسکار نرموتروفیک : این نوع آسیب دیدگی نه فرو رفته است و نه برجسته، بلکه تنها رنگی متفاوت با پوست اطراف خود دارد.
قیمت لایه برداری پوست

درمان اسکار پوست

امروزه روش های متفاوتی برای درمان اسکار پوست وجود دارند. برای درمان خانگی اسکار صورت و درمان خانگی اسکار فرو رفته می توانید از انواع کرم حذف اسکار فرو رفته استفاده کنید. هم چنین دستور العمل هایی برای ساخت محلول با مواد طبیعی در خانه جهت درمان اسکار پوست با طب سنتی وجود دارد. اما از بهترین و اثربخش ترین راه ها برای رفع اسکار پوستی و درمان اسکار پوست صورت، درمان اسکار پوست با لیزر است.

با اینکه رفع اسکار پوست از جمله فعالیت های حساس و سخت خدمات پوستی به شمار می رود؛ امروزه استفاده از لیزر برای رفع اسکار پوست ، مطلوب ترین و سریع ترین نتایج را به همراه دارد. هم چنین می توان گفت که شما بدون نیاز به جراحی، مسیر درمان اسکار پوستی را تقریبا بدون درد طی می کنید، و پس از درمان نیز نیازی به استراحت در منزل نخواهید داشت.

لیزر فرکشنال برای درمان اسکار پوستی : یکی از موثرترین و کاربردی ترین روش های درمان اسکار پوست با لیزر، رفع اسکار پوست با لیزر فرکشنال است. استفاده از لیزر فرکشنال برای درمان اسکار فرو رفته صورت و یا اسکار ناشی از سوختگی بسیار مرسوم است. این روش کاملا غیر تهاجمی بوده، و در کوتاه ترین زمان بدون داشتن درد یا خونریزی بهترین نتایج را برای شما رقم خواهد زد. درمان اسکار آتروفیک با لیزر فرکشنال از طریق نفوذ لیزر به لایه های عمیق تر پوست، و تحریک سلول های پوستی برای تولید کلاژن بیشتر انجام می شود. لیزر فرکشنال کاربرد های دیگری نیز در زمینه مراقبت از پوست و جوان سازی دارد.

هزینه لایه برداری پوست

هزینه لایه برداری پوست بسته به نوع پوست، نوع آسیب های پوستی، صلاحدید پزشک و … متفاوت می باشد. لذا ضروری است که پیش از انجام لایه برداری پوست در کلینیک ویولت پوست شما مورد بررسی قرار بگیرید و مشکلات پوستی شما پیش از لایه برداری در نظر گرفته می شود. بنابراین برآورد دقیق هزینه پس از معاینه توسط پزشک مقدور می باشد.

کلام آخر

برخی افراد لایه برداری را دوست دارند، برخی دیگر از آن می ترسند. اما حقیقت این است که اگر به درستی و با توجه به نوع پوست شما انجام شود، لایه برداری می تواند برای پوست شما مفید باشد. لایه برداری یعنی حذف سلول های قدیمی پوست از لایه بیرونی پوست. این بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست، چه صورت و چه بدن است. این فرآیند به پوست شما کمک می کند هر چیزی را که روی پوست استفاده می کنید بهتر جذب شود. این کار جریان خون شما را افزایش می دهد و به شما درخشندگی طبیعی می بخشد. سلول های جدید به طور مداوم توسط پوست شما ایجاد می شود. آنها از سطح پایین شروع می شوند و سپس به سطح رویی می آیند اینکه از لایه رویی پوست مراقبت کنید، بسیار مهم است زیرا از پوست محافظت می کند، اما گاهی اوقات ممکن است پوست هایی رویی دچار آسیب دیدگی یا بیماری باشد. لذا انجام لایه برداری می تواند به شما کمک کند که به به سلول های جوان تر راه پیدا کنید و پوست جوانتر و شاداب تر داشته باشید.

Frame 4

کلینیک زیبایی ویولت

مرکز تخصصی ویولت کلیه خدمات پوست، لاغری و لیزر را در محیطی آرام و دلنشین همراه با پرسنل مجرب، از طریق جدیدترین و به روز ترین دستگاه های دنیا ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *