Rating is disabled

لیزر موهای زائد پا

بی مو بودن پا برای خانم‌های یکی از نکات مهم بهداشتی می‌باشد به خصوص در فصل تابستان و زمانی که دامن‌ها و شلوارک‌های کوتاه می‌پوشند، همچنین از لحاظ جاذبه‌ی جنسی نیز بی مو بودن پاها جز نکات مهم محسوب می‌شود. اصلاح موهای پا با روش‌های کلاسیک مانند استفاده از تیغ، کرم موبر، اپیلاسیون و … همگی جزء روش‌های موقت در زدودن موهای پا می‌باشد، روش‌ها نامبرده معمولاً منجر به از بین رفتن موها برای مدت 1 الی 4 هفته می‌شود و پس از آن احتیاج به تکرار روش می‌باشد. روش‌های موقتی موجب اتلاف وقت و هزینه می‌شود اما در سال‌های اخیر با روش لیزر موهای زائد می‌توان با چند جلسه لیزر برای همیشه از موهای زائد پا خلاص شد. در این مقاله به لیزر موهای زائد پا پرداخته شده است. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مکانیسم عمل لیزر در از بین بردن موهای زائد پا

انرژی نور لیزر موهای زائد کندلا توسط فولیکول‌های مو جذب و منجر به تخریب فولیکول‌های مو می‌شود، در واقع نور متمرکز پس از تابیده شدن به مو توسط رنگدانه‌های موجود در فولیکول جذب می شود، تخریب فولیکول‌ها موجب عدم رشد مجدد آنها خواهد شد.

بهترین کلینیک لیزر مو زائد پا

نحوه انجام لیزر موهای زائد پا

  • قبل از حضور در کلینیک باید پاهای خود را بشوئيد تا هرگونه چربی و آلودگی از آنها پاک شود.
  • در صورتی که به درد حساس هستید می‌توانید از تکنسین بخواهید که از پمادها و یا ژل‌های بی‌حس کننده استفاده نماید (حدود 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد تا ژل‌های بی‌حسی اثر نمایند)
  • پس از پوشیدن روپوش یکبار مصرف مخصوص لیزر باید روی تخت دراز بکشید، یک عینک یه شما داده خواهد شد تا در طی جلسه روی چشمان خود قرار دهید، این عینک مانع از هرگونه آسیب احتمالی به ناحیه‌ی چشم شما خواهد شد.
  • در مرحله بعد تکنسین دستگاه را به پوست پاهای شما نزدیک می‌نماید و در هر قسمت چند ثانیه نور لیزر تابیده می‌شود. هنگام تابش نور ممکن است احساسی مانند سوزن سوزن شدن در پوست پا را داشته باشید اما در حالت کلی میزان درد و یا ناراحتی لیزر موهای زائد پا بسیار ناچیز بوده و اکثر افراد بدون استفاده از هرگونه ماده‌ی بی‌حس کننده به خوبی آن را تحمل می‌نمایند.

مدت زمان انجام لیزر موهای زائد پا

لیزر موهای زائد پا در هر جلسه بین 30 تا 60 دقیقه ممکن است زمان نیاز داشته باشد، این مدت با توجه به تراکم موها، نوع دستگاه و مهارت تکنسین ممکن است کمتر یا بیشتر باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر پا

عوامل متعددی در تعیین تعداد جلسات مورد نیاز جهت لیزر موهای زائد پا دخیل می‌باشد به عنوان مثال:

  • ضخامت موهای پا: هرچقدر ضخامت موهای پا بیشتر باشد به تعداد جلسات کمتری جهت لیزر نیاز می‌باشد.
  • رنگ موها: موهای تیره انرژی نور لیزر را بیشتر جذب می‌کنند و تخریب فولیکول مو در این موها با سرعت بیشتری انجام می‌شود بنابراین هرچقدر موهای پا شما تیره تر باشد موفقیت درمان لیزر بیشتر بوده و به تعداد جلسات کمتری نیاز می‌باشد.
  • عوامل ژنتیکی و فردی: برخی عوامل ژنتیکی در افراد منجر می‌شود که نسبت به درمان لیزر سریعتر و بهتر پاسخ دهند.

به طور کلی برای ناحیه پا به 4 تا 8 جلسه لیزر جهت از بین بردن موهای زائد پا در بهترین کلینیک لیزر مو در گیشا نیاز می‌باشد .

فاصله‌ی بین جلسات لیزر موهای پا

با توجه به اینکه تمام موهای بدن به صورت همزمان رشد نمی‌کنند بنابراین طی یک جلسه لیزر ممکن است فقط بخشی از موها از بین بروند، با رویش موهای جدید در نقاط دیگر پا به جلسات بیشتری جهت لیزر درمانی نیاز می‌باشد، گاهی اوقات نیز موهایی که در جلسات قبل دچار ریزش شده‌اند ممکن است مجدد رشد نمایند، با توجه به سرعت رشد و رویش موهای پای شما پزشک می‌تواند فاصله بین جلسات موهای زائد را مشخص نماید. به طور معمول 4 تا 6 هفته زمان بین جلسات لیزر موهای پا زمان نیاز می‌باشد.

هزینه لیزر موهای زائد پا

مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد پا

  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمائيد.
  • از روش‌های برنزه کردن پوست تا پایان درمان خودداری نمائيد.
  • در صورت کبودی و یا تورم پس از جلسات درمان می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده نمائید.

مزایای لیزر موهای زائد پا

  • لیزر بدون اینکه آسیبی به پوست و یا سایر بافت‌ها برساند منجر به از بین رفتن موهای زائد پا می‌شود.
  • هر جلسه لیزر پا حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد و روشی تقریباً سریع می‌باشد.
  • در طی جلسات لیزر هیچ گونه درد و ناراحتی را حس نخواهید کرد
  • هزینه‌ی جلسات لیزر با توجه دائمی بودن نتایج مقرون به صرفه می‌باشد.
  • هیچ گونه عارضه جانبی کوتاه مدت و یا دراز مدتی پس از جلسات لیزر درمانی موهای زائد پا وجود نخواهد داشت و با اطمینان خاطر می‌توانید از این روش استفاده نمائيد.

کلام آخر

پس از اتمام جلسات لیزر موهای زائد پا تا چندین ماه و گاهی تا چندین سال دیگر رویش مو در ناحیه پا اتفاق نخواهد افتاد اما گاهی اوقات پس از طی مدتی ممکن است موهای نازک و با حجم بسیار کمتر ایجاد شود، در این مواقع می‌توانید سالی 1 الی 2 بار به مرکز لیزر ویولت مراجعه نمائید و جهت درمان‌های نگهدارنده لیزر الکساندریت در گیشا اقدام نمائيد.

Frame 4

کلینیک زیبایی ویولت

مرکز تخصصی ویولت کلیه خدمات پوست، لاغری و لیزر را در محیطی آرام و دلنشین همراه با پرسنل مجرب، از طریق جدیدترین و به روز ترین دستگاه های دنیا ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *