Rating is disabled

مزایای مزوتراپی مو

مزوتراپی مو روشی است که در آن مواد آلی و معدنی به وسیه سوزن های ریز به کف سر تزریق می گردد. این امر منجر به بهبود کیفیت پوست و مو، افزایش رشد و رویش مجدد موها می گردد. این روش دارای مزایای خارق العاده ایی است و مناسب افرادی است که می خواهند در زمان کوتاه، بهترین نتایج را داشته باشند. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد مزایای مزوتراپی مو بدانید.

دلایل ریزش مو

موهای شما بنا به دلایل مختلفی ممکن است دچار ریزش شود، برخی از این عوامل عبارتند از:

  • افزایش سن
  • عوامل ژنتیکی
  • بیماری‌های پوستی
  • کمبود برخی ویتامین‌ها
  • عدم رسیدگی به بهداشت و سلامت مو

روش‌های مختلفی جهت تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو وجود دارد که یکی از آنها مزوتراپی می‌باشد. در ادامه‌ی مقاله برخی از مزایای مزوتراپی را بیان می‌نمائیم.

بهترین کلینیک واسه مزوتراپی مو

مزوتراپی چیست؟

اصول مزوتراپی بر اساس استفاده از مواد مغذی در جهت رشد مو می‌باشد، این مواد منجر به تحریک رشد مو و سلامتی موها می‌شود، روند طاسی را کند کرده و منجر به پرپشت شدن موها می‌شود.

اکثر داروها و شامپوهایی که جهت درمان کم ریزش مو وجود دارند جهت سلامت موضعی موها طراحی شده‌اند اما از مزایای مزوتراپی مو با تزریق موادی به ریشه مو منجر به تعذیه مو با ویتامین‌ها و اسید هیالورونیک شده و موجب رویش موهای جدید و کاهش ریزش مو می‌شود.

در مورد لیزر موهای زائد کندلا بیشتر بدانید.

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی مو خواص بسیاری دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌نمائید.

فرآیندی کم تهاجم و بدون درد مهمترین عامل مزایای مزوتراپی مو

قبل از شروع تزریق، مواد بی‌حس کننده در ناحیه تزریق اعمال می‌شود بنابراین در کل فرآیند تزریق مواد مزوتراپی هیچ گونه درد و ناراحتی را حس نخواهید کرد. میکروسوزن‌هایی که جهت مزوتراپی استفاده می‌شود تا لایه‌های میانی پوست تحت عنوان مزودرم نفوذ می‌نمایند بنابراین نه تنها در زمان تزریق بلکه پس از اتمام درمان و در دوران نقاهت نیز بیمار هیچ گونه درد و ناراحتی را حس نخواهد کرد.

کم شدن ریزش مو

یکی از نتایج مزوتراپی کند شدن ریزش مو می‌باشد. موادی که جهت تزریق در مزوتراپی مو به کار برده می‌شوند خواص مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • خاصیت جوان کنندگی و بازگرداندن شادابی و سلامت موهای دوران جوانی
  • افزایش گردش خون: با افزایش گردش خون در پوست سر، رشد موها تحریک می‌شود و التهاب کاهش می‌یابد.
  • تغذیه فولیکول‌های مو با پروتئین‌های مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی
  • افزایش رشد موها و کاهش ریزش مو
  • دی هیدروتستوسترون اضافی را خنثی می‌نماید.

یکی از عواملی که منجر به ریزش مو و طاسی با الگوی مردانه می‌شود افزایش بیش از حد دی هیدروتستوسترون می‌باشد، تولید بیش از حد این هورمون می‌تواند موجب طاسی زودهنگام به ویژه در ناحیه جلوی سر باشد. موادی که در مزوتراپی استفاده می‌شود دی هیدروتستوسترون را خنثی کرده و به ریشه مو اجازه می‌دهد که چرخه طبیعی خود جهت رشد سالم و طولانی را از سر بگیرد.

مزوتراپی ضد پیری چیست؟

کاهش شوره سر

با اینکه مزوتراپی به منظور جلوگیری از ریزش مو انجام می‌شود اما یکی از مزایای مزوتراپی مو جوانسازی پوست سر می‌باشد، مزوتراپی سالیان متوالی جهت کاهش چین و چروک، درمان اگزما و ایجاد پوستی شاداب و سالک کاربرد دارد بنابراین تزریق‌هایی که به پوست سر انجام می‌شود می‌تواند منجر به تحریک تولید کلاژن و الاستین شود، الاستین و کلاژن دو پروتئین مهم هستند که نقش عمده‌ای در سلامت پوست دارند بنابراین با افزایش سلامت و هیدراته شدن پوست سر احتمال ایجاد شوره و یا سایر مشکلات پوستی در ناحیه سر به حداقل ممکن می‌رسد.

اثربخشی سریع و موثر

طول دوره‌ی درمان مزوتراپی ممکن است چند هفته و یا چند ماه طول بکشد اما دوره‌ی بهبودی و نقاهت پس از هر درمان بسیار سریع و بدون درد می‌باشد، با اینکه ممکن است در برخی موارد در محل تزریق‌، کبودی‌هایی مشاهده شود اما این عوارض در طی مدت کوتاهی (معمولاً کمتر از یک هفته) ناپدید خواهند شد. برخلاف روش کاشت مو، اثر درمان مزوتراپی در عرض چند روز تا چند هفته با کاهش ریزش مو نمایان می‌شود و بیماران می‌توانند تغییرات چشمگیر ناشی از مزوتراپی را طی مدت کوتاهی مشاهده نمایند.

نتایج قطعی و اثبات شده

بسیاری از درمان‌هایی که جهت جلوگیری از ریزش مو و یا افزایش رشد مو پیشنهاد می‌شوند نتایج موقتی داشته و در برخی موارد با شکست مواجه می‌شود اما بر اساس تحقیقات بسیاری که در زمینه‌ی مزوتراپی انجام گرفته است اکثر افراد پس از طی دوره‌ی درمان به موهایی سالم، پرپشت و ضخیم دست یافته‌اند و نتایج حاصل از درمان برای سال‌های متمادی باقی مانده است.

هزینه مزوتراپی مو

در مورد درمان چین و چروک بیشتر بدانید.

هزینه‌ی مناسب فاکتور اصلی در مزایای مزوتراپی مو

هزینه‌ی مزوتراپی با توجه به اینکه نتایج طولانی مدت و موثری را در بر دارد، بسیار معقول بوده و اگر به دنبال راه حلی موثر جهت درمان ریزش موهای خود هستید به جای اینکه هر ماه هزینه‌های هنگفتی را صرف داروها، شامپو و مواد مکمل گیاهی نمائید می‌توانید با یک دوره‌ی درمان علمی و اثبات شده با صرف هزینه‌ی مناسب نسبت به مزوتراپی اقدام نمائيد.

کلام آخر

با توجه به مزایای مزوتراپی اگر از ریزش مو رنج می‌برید و سایر روش‌های درمانی برای شما مناسب نبوده است می‌توانید با مراجعه به یک متخصص پوست و مو تحت معاینه قرار بگیرید و در صورتی که کاندید مناسبی جهت مزوتراپی باشید با استفاده از این روش درمان برای همیشه به مشکل ریزش موهای خود پایا دهید.

مطالب مرتبط
Frame 4

کلینیک زیبایی ویولت

مرکز تخصصی ویولت کلیه خدمات پوست، لاغری و لیزر را در محیطی آرام و دلنشین همراه با پرسنل مجرب، از طریق جدیدترین و به روز ترین دستگاه های دنیا ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *