Rating is disabled

درمان اسکار آکنه با لیزر فوتونا

هر فردی مرحله نوجوانی را طی می کند. در این مرحله از زندگی هر فرد، تغییرات زیادی از نظر ذهنی، عاطفی و جسمی رخ می دهد. از جمله این تغییرات ایجاد جوش ها در پوست و آکنه است. گاهی به دلیل مشکلات هورمونی ممکن است جوش ها و آکنه در بزرگسالی نیز ایجاد شود. جوش‌ها و زخم‌هایی که ایجاد میشود می‌توانند بر عزت نفس و اعتماد به نفس فرد تأثیر منفی بگذارند و می تواند زندگی اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از روش های درمان آکنه و اسکار لیزر فوتونا است. جوانسازی با لیزر فوتونا روشی با حداقل تهاجم و بازدهی بالا می باشد. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد درمان آکنه با لیزر فوتونا بدانید.

لیزر فوتونا برای درمان آکنه

همان طور که گفته شد، آکنه مشکل پوستی رایجی است که ممکن است در هر سنی اتفاق بیافتد. امروزه با پیشرفت علم و ابداع روش های لیزر، می توان با کمک لیزر فوتونا اقدام به درمان جای آکنه با حداقل تهاجم و درد نمود. نتایج این روش ماندگار است و به دلیل هزینه پایین آن از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. درمورد درمان ترک های پوستی با لیزر فوتونا بیشتر بدانید.

اسکار آکنه چیست؟

منافذی که آکنه و جوش در اطراف پیشانی، گونه ها، چانه و حتی بینی قرار دارند می توانند متورم و منجر به التهاب شدید شود. اسکار آکنه پیامد التهاب و آسیب به پوست است. ممکن است سعی کنید از کرم‌ها، ژل‌ها، پمادها یا حتی قرص‌های بدون نسخه استفاده کنید، اما اینها هیچ تاثیری در مداوای جای آکنه ندارند. در حال حاضر بهترین روش درمان جای آکنه لیزر فوتونا می باشد.

درمان قطعی جای آکنه

انواع اسکار آکنه چیست؟

انواع مختلفی از اسکار آکنه وجود دارد، و همه ممکن است در صورت یک فرد وجود داشته باشد.  انواع مختلف اسکار آکنه شمامل موارد زیر است:

  • جای زخم از نوع باریک و عمیق است.
  • اسکارهای فرورفتگی های وسیع با لبه های شیب دار هستند که ظاهری موج دار ایجاد می کنند.
  • اسکارهای جعبه‌ای شکل به دلیل شکل مستطیلی پهن و با لبه‌های تیز
  • انواع دیگر اسکارهای آکنه که اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئید نامیده می شوند.

لیزر درمانی برای درمان اسکار آکنه

درمان های لیزری هم اسکارهای آکنه و هم اطراف آنرا را هدف قرار می دهند. لیزر فوتونا به لایه برداری لایه بیرونی متشکل از سلول های مرده از روی پوست کمک می کنند و تولید کلاژن پوست را افزایش می دهند. لیزر فوتونا به نوبه خود، سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند و منجر به ساخت کلاژن جدید پوست می شود.

    در واقع فوتونا لیزر درمانی ایمن و غیر تهاجمی است که از فناوری‌های بازسازی پوست برای برداشتن ملایم بافت اسکار و فعال‌سازی بازسازی کلاژن استفاده می‌کند. این لیزر به طور ایمن به پوست نفوذ می کند تا به طور موثر غدد چربی بیش از حد فعال را هدف قرار دهد و خطر ایجاد التهاب آکنه جدید را کاهش دهد. این امر منجر به کاهش آکنه و تغییر رنگ جای زخم آکنه های قدیمی می کند و همچنین کلاژن سازی را افزایش می دهد. در لیزر فوتونا درمان‌های لیزری که از نور درمانی متمرکز استفاده می‌کنند، دو اثر قابل‌توجه دارند. گرما را به رگ‌های خونی می‌رساند تا تولید کلاژن را تقویت کند، و دوم، بیرونی‌ترین لایه پوست را لایه برداری با لیزر فوتونا می‌کند. این اثرات باعث تحریک تولید سلول های جدید پوست می شود که به پر کردن سوراخ ها و فرورفتگی های اسکار آکنه کمک می کند.

در طول عمل، بیماران ممکن است در موضع درمان احساس گرما کنند، و این تا حد زیادی به آستانه درد بیمار بستگی دارد. درمان‌های لیزری معمولاً برای بهبودی کامل دارای دوره نقاهت از 3 روز تا 10 روز هستند. اریتم و تورم خفیف معمولاً پس از لیزر فوتونا تجربه می شود.

مزایای درمان آکنه با لیزر فوتونا

  • لیزر فوتونا عمیقاً در پوست نفوذ می کند و بدون آسیب رساندن به سطح پوست، اثرات حرارتی ایجاد می کند.
  • لیزرفوتونا در از بین بردن باکتری های مولد آکنه موثر است.
  • لیزر فوتونا غدد چربی بیش از حد فعال برای کنترل تولید چربی پوست را هدف قرار می دهد.
  • لیزر فوتونا همچنین با تحریک بازسازی کلاژن، پوست را برای بهبودی سریع تحریک می کند.
  • لیزر فوتونا نه تنها آکنه و التهاب آینده را متوقف می کند، بلکه باعث بهبودی پوست می شود و در نتیجه تشکیل اسکار را به حداقل می رساند.
  • لیزر فوتونا روشی دائمی در درمان جای آکنه است.
  • لیزر فوتونا در مقایسه با دیگر روش ها بسیار کم تهاجمی است.
  • بازسازی پوست منجر به افزایش اعتماد به نفس فرد می گردد.
  • لیزر فوتونا از سایر روش های درمان جای آکنه موثر تر است.
  • لیزر فوتونا با کلاژن سازی منجر به جوانتر به نظر رسیدن می شود.
  • این روش منجر به افزایش اعتماد به نفس و افزایش کیفیت زندگی می گردد.

آیا لیزر فوتونا واقعا برای درمان آکنه موثر است؟

بله. لیزر و سایر روش های نور درمانی در درمان و کاهش آکنه خفیف تا متوسط ​​موثر هستند. آنها می توانند بخشی از یک برنامه درمان موثر آکنه باشند.

بهترین کلینک پوست تهران

آیا لیزر درمانی برای آکنه دردناک است؟

خیر. اکثر بیماران این را حتی بدون بی حسی موضعی قابل تحمل می دانند. در صورت نیاز، می توان از قبل بی حسی اضافی اعمال کرد. بیماران در طول درمان ممکن است کمی احساس گرما در موضع داشته باشند. این امر کاملا طبیعی می باشد و قابل تحمل است. در مورد لیفت صورت با فوتونا بیشتر بدانید.

آیا نتایج درمان اسکار آکنه با لیزر فوتونا دائمی است؟

نتایج حاصل از لیزر اسکار آکنه می‌تواند دائمی باشد، اما روش لیزر استفاده شده و تعداد جلسات باید در نظر گرفته شود. نتایج پس از درمان ممکن است تحت تأثیر روند طبیعی پیری بیمار و روتین مراقبت از پوست پس از انجام لیزر درمانی قرار گیرد. قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز باید در نظر گرفته شود. در کل در صورت استفاده از لیزر فوتونا پس از درمان و مراقبت های مناسب بعد از آن احتمال بازگشت جای آکنه بسیار محدود می باشد.

لازم به یادآوری است که یک درمان برای همه یکسان نیست، بنابراین نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

کلام آخر

لیزر فوتونا روش بسیار موثری در درمان جای اسکار آکنه است. این روش بسیار کم تهاجمی است و نتایج آن شگفت انگیزی می باشد. اگر شما هم از داشتن اسکار آکنه ناراحت هستید همین امروز از لیزر فوتونا برای درمان این عارضه کمک بگیرید.

Frame 4

کلینیک زیبایی ویولت

مرکز تخصصی ویولت کلیه خدمات پوست، لاغری و لیزر را در محیطی آرام و دلنشین همراه با پرسنل مجرب، از طریق جدیدترین و به روز ترین دستگاه های دنیا ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *